Najnowsze wiadomości

10 grudnia 2024 22:30

7 Umiejętności pracy w realnym świecie przed ukończeniem studiów



Potrzeba czegoś więcej niż tylko dyplomu ukończenia szkoły wyższej, by zaistnieć w realnym świecie. Pracodawcy poszukują różnych "miękkich umiejętności", aby wesprzeć szkolenie techniczne i edukację, które otrzymujesz w dążeniu do uzyskania stopnia naukowego.

Oto siedem prawdziwych umiejętności, które należy opanować przed ukończeniem studiów.

Jak połączyć w sieć

Naucz się uścisnąć dłoń, nawiązać silny kontakt wzrokowy i dobrze się ubrać na imprezę biznesową - mówi Clare Tauriello, dyrektor centrum kariery na Uniwersytecie Mariackim. Uczestnictwo w wydarzeniach networkingowych może pomóc w nawiązaniu kontaktu z absolwentami i profesjonalistami w wybranej dziedzinie. Uczestnicząc w wydarzeniu sieciowym, stawiasz sobie za cel przeprowadzenie dwóch lub trzech merytorycznych rozmów na temat swoich doświadczeń i celów na przyszłość.

Jak wykorzystać relacje

W trakcie tworzenia sieci i nawiązywania kontaktów, musisz wiedzieć, jak z nich korzystać, aby zbudować swoją karierę, mówi Ann St. Hilaire, koordynator ds. marketingu i PR w Recruiter.com. Śledź ludzi, których spotkałeś, jak możesz im pomóc i jak oni mogą pomóc tobie.

Adwokat innych osób, zwłaszcza tych, które mogą być w stanie odwdzięczyć się za swoją pracę, mówi Matthew Randall, dyrektor wykonawczy Center for Professional Excellence w York College of Pennsylvania. Jednocześnie, bądź ostrożny, aby nie narazić swojej wiarygodności na szwank. Jako młody profesjonalista nie masz zapasów, za które mógłbyś ręczyć za każdego.

Jak pisać skuteczne emaile

Silne umiejętności komunikacji pisemnej są niezbędne w realnym świecie. "Umiejętność pisania wyraźnego e-maila lub listu motywacyjnego jest niezbędna, aby otworzyć drzwi", mówi trener kariery Nicole Darling.

Nikt nie chce czytać długich lub źle napisanych e-maili w miejscu pracy, zgadza się Tauriello. Używaj wykrzykników oszczędnie i nigdy nie pisz we wszystkich czapkach.

Jak zrobić małą rozmowę

"Ten pozornie niezręczny żart jest kluczem do budowania sensownych relacji, przedstawiania się potencjalnym pracodawcom, poznawania członków zespołu i odnoszenia sukcesów na imprezach networkingowych", mówi trener kariery Andrew Tarvin. Zamiast pytać, co ktoś robi w pracy, sprecyzuj swoje pytania. Na przykład, spróbuj zapytać: "Jaka jest najfajniejsza rzecz, nad którą pracowałeś w ciągu ostatnich trzech miesięcy?".

A kiedy ktoś zadaje ci pytanie, daj ciekawą odpowiedź - opowiedz o swoich osiągnięciach. Tarvin zaleca również stosowanie taktyki "tak, i", aby podtrzymać rozmowę, budując ostatnią rzecz, którą mówi osoba, z którą rozmawiasz.

Jak rozwiązywać problemy

Mike Bowman, wydawca The Quarter Roll, mówi, że kiedy przeprowadza wywiady z absolwentami college'u, zakłada, że mają oni umiejętności profesjonalnej interakcji z klientami, skutecznego pisania i pracy w zespole. Rzeczywistą umiejętnością, której często im brakuje, jest umiejętność rozpoznawania wyzwań stojących przed pracodawcą i proponowania praktycznych rozwiązań.

Nowi absolwenci często chcą mówić o sobie i swoich osiągnięciach, w tym o stopniach naukowych - mówi Bowman. "Ale nie zdają sobie sprawy, że wszyscy mamy tu stopnie naukowe. Nie tylko zdobyliśmy je wiele lat temu, ale mamy też wieloletnie doświadczenie." Pracodawcy chcą usłyszeć o tym, jak można rozwiązać ich problemy biznesowe.

Bowman zachęca nowych absolwentów do odrabiania zadań domowych, odkrywania problemów biznesowych pracodawcy i przychodzenia na rozmowę kwalifikacyjną uzbrojeni w rozwiązania". "Nie zatrudniam absolwentów college'u, tylko rozwiązywanie problemów."

Jak spojrzeć na całość

Młodzi pracownicy mogą mieć problemy z dostrzeżeniem powodów, dla których są tacy, jak są u nowego pracodawcy, i mogą się sfrustrować, mówi trener kariery Jenn DeWall. Aby temu przeciwdziałać, skup się na szerszej perspektywie. "Pomyśl o sobie jako o naukowcu, kiedy badasz firmy lub przedsiębiorstwa. Zadaj sobie pytanie, dlaczego robią to tak, jak robią, jakie są standardy branżowe, jak strategia firmy przekłada się na osobę z najniższych szczebli". Może to pomóc w zrozumieniu umiejętności miękkich i norm społecznych, których należy przestrzegać w firmie.

Jak wyznaczyć realistyczne oczekiwania

Absolwenci muszą nauczyć się stawiać realistyczne oczekiwania dotyczące rozwoju zawodowego i rozwoju, a to jest trudniejsze niż się wydaje, mówi Lesli Corbin, wiceprezes ds. usług profesjonalnych w zakresie zasobów ludzkich w WorkforceTactix Inc. "Wkrótce przyszli absolwenci muszą zrozumieć, że nie będą od razu mieć tytułu, wynagrodzenia lub odpowiedzialności, jaką mają zatrudnieni na etacie pracownicy".

Komentarze (0)