Zatrudnianie pilnie potrzebnych pracowników służby zdrowia
17 lut 2020 - Biznes
14 października 2024 17:38
Z tak wielkim smutkiem i strachem, warto zatrzymać się na chwilę i zobaczyć to, co najlepsze w człowieczeństwie. Wielu pracodawców robi, co w ich mocy, by wspierać swoich pracowników i ich społeczności w czasie pandemii Covid-19. To nie tylko słuszne działanie, ale również potwierdzenie, że wartości, jakie wyznaje ich firma, faktycznie coś znaczą.
"Pracodawcy, którzy pomagają swoim pracownikom za pomocą wszelkich środków niezbędnych w czasie kryzysu, utrzymają lojalność wobec marki", mówi Dan Schawbel, Partner Zarządzający Wywiadu Zakładowego. "Koronawirus odsłoni pracodawców, którzy naprawdę wierzą, że talent jest ich największym atutem, od tych, którzy po prostu to mówią".
Niektóre organizacje robią nawet więcej niż to. Oto spojrzenie na niektórych pracodawców i firmy, które wykraczają ponad to, by wspierać swoich pracowników i innych.
Utrzymywanie czeków z wypłatami
Wiele dużych firm, które musiały zamknąć działalność tymczasowo ogłosiło, że oferuje swoim pracownikom co najmniej dwutygodniowe wynagrodzenie. Należą do nich REI, Lululemon i Workday. Disney powiedział, że będzie nadal płacić swoim pracownikom parku i rejsów wycieczkowych, gdy ci zostaną zamknięci. Inne organizacje robiące rzeczy wyróżniające się dla swoich pracowników to między innymi:
Pomaganie społeczności
Niektóre firmy wykorzystują umiejętności swoich pracowników, aby pomóc większemu dobru. To nie tylko utrzymuje ludzi w pracy, ale również daje im satysfakcję z tego, że wiedzą, iż ich praca przynosi zmiany. Niektóre przykłady to między innymi:
Zbierając się razem w ważnej sprawie
Niektóre firmy nie tylko intensyfikują swoje działania, ale także wyciągają rękę do innych organizacji, aby stworzyć partnerstwo i udowodnić, że jest w nim siła.
Dobra wola pracodawcy rozszerza się na nowych pracowników
Dla firm, które muszą zwiększyć liczbę pracowników, aby sprostać nowym wymaganiom, dawanie ludziom powodów do wyboru organizacji (poza zwykłą potrzebą szybkiego znalezienia pracy) jest ważniejsze niż kiedykolwiek. "Zwłaszcza w czasach kryzysu niezwykle ważne jest, aby zatrudnianie menedżerów było zgodne z podstawowymi wartościami firmy" - mówi BobBailey, Dyrektor Zarządzający Healthcare IT Leaders, PAC Leaders and Locum Choice. "Kandydaci są przyciągani do organizacji, które celowo dbają o swoich pracowników w dobrych i złych czasach".
Kandydaci mogą być motywowani chęcią zrobienia czegoś "niezbędnego", by wesprzeć społeczeństwo, ale świadomość, że potencjalna firma naprawdę ceni sobie ich usługi, może również pójść bardzo daleko. Weźmy to od tych trzech gigantycznych korporacji:
"Budowanie reputacji wysokiej jakości pracodawcy, który dba o ludzi - a następnie pokazywanie tych cech w czasie kryzysu - jest najlepszym sposobem na przyciągnięcie kandydatów, którzy są silnie związani z Twoją kulturą" - mówi Bailey.
Dobra wola pracodawcy jest ważna każdego dnia, ale jeszcze bardziej w trudnych czasach. Dla firm w wieku Covid-19 lat, Schawbel ma taką radę: "Zrób to dobrze dla swoich pracowników teraz, a w przyszłości, kiedy rynek pracy się odbije, będziesz postrzegany o wiele korzystniej".
© Copyright ProInwestycje.pl 2020 All Rights Reserved.
Komentarze (0)