Najnowsze wiadomości

29 marca 2024 16:52

Jak zarządzać swoim zespołem w czasie kryzysu



Zazwyczaj zarządzanie zespołem w sytuacji kryzysowej polega na tym, co należy zrobić w sytuacji zagrożenia pogodowego - wyobraź sobie chaos po huraganie kategorii 5 lub masowej powodzi. Ale teraz świat znajduje się w środku pandemii, a tysiące pracowników zarządza ludźmi w warunkach, które wcześniej istniały tylko w filmach katastroficznych. Poza tym wielu z nich uczy się zarządzać swoimi zespołami zdalnie.

Niemniej jednak lekcje zarządzania w sytuacji kryzysowej można zastosować również do sytuacji z nowym koronaawirusem. Wypróbuj te strategie, aby zachować zimną krew i pomóc swojemu zespołowi utrzymać się w stresujących warunkach.

Pamiętaj, że niektórzy pracownicy nigdy tego nie robili

Wielu pracowników nigdy nie doświadczyło huraganu, trzęsienia ziemi, ani ataków na 9-11. Koncepcja zamknięcia biura lub rozpoczęcia globalnej działalności biznesowej może być obca dla wielu młodszych pracowników.

"Mogą być mniej skłonni do wczesnego i zdecydowanego działania, po prostu dlatego, że nie mają kontekstu kryzysu", mówi Paul Rubenstein, dyrektor ds. ludzi w firmie analitycznej Visier. "Poprowadź ich nie tylko przez kwestię zdrowia pracowników, ale co mogą oznaczać realia globalnego spowolnienia gospodarczego".

Pomagaj pracownikom pracować zdalnie

Niektórzy ludzie nigdy nie pracowali w domu, nigdy nie logowali się do oprogramowania do wideokonferencji i nigdy nie odbyli wirtualnego spotkania. Zdobądźcie wspólnie listę kontrolną "praca w domu" i dajcie ją wszystkim lub podzielcie się informacjami na temat najlepszych praktyk w zakresie pracy zdalnej.

Może to obejmować porady dotyczące zachowania rutyny, robienia przerw, dbania o zdrowie fizyczne i higienę, dbania o ergonomię stanowiska pracy oraz upewniania się, że piją wystarczającą ilość wody i nie nadużywają kofeiny.

To, co jest wyjątkowe w tym kryzysie, to fakt, że w przedszkolach i szkołach mogą być nieczynne, a pracownicy mogą pracować w domu ze swoim współmałżonkiem lub partnerem, lub pracować w domu z dziećmi. "Musimy zdać sobie sprawę, że to nie jest normalna praca w domu" - mówi Rubenstein. "Twój dzieciak przerwie rozmowę konferencyjną. Być może będziesz musiał coś zmienić, bo twój współmałżonek ma rozmowę konferencyjną w tym samym czasie, a ty masz dziecko. Nie ma żadnego magicznego rozwiązania, więc miej empatię."

Opracowanie planu komunikacji

W jaki sposób pracownicy będą otrzymywać informacje o pracy i firmie? W jaki sposób będą Państwo przekazywać ważne informacje?

"Nie wszyscy czytają e-maile i irytujące może być przekopywanie się przez Twoją skrzynkę odbiorczą w celu znalezienia najbardziej aktualnej wersji powiadomienia o podróży," mówi Rubenstein. "Miej stronę internetową, którą możesz edytować i publikować w czasie rzeczywistym. Szybka komunikacja z pracownikami nie ma miejsca przy trzech warstwach recenzji i proszeniu IT o aktualizację strony na Twoim zachowaniu - potrzebujesz megafonu do pracowników, a nie skomplikowanego procesu medialnego".

Bądź szczery

Daj znać pracownikom, co się dzieje. Czy są części firmy, które ucierpią w wyniku tego kryzysowego spowolnienia? "Czy istnieje oprogramowanie, na które firma nie może już sobie pozwolić?" mówi Jason Patel, założyciel college'u i firmy przygotowującej do kariery Transizion. "Powiedz teraz swojemu zespołowi, że nie może dalej korzystać z tych narzędzi. Im szybciej się przystosują, tym lepiej dla firmy."

Podobnie, daj swojemu zespołowi informacje na temat wyników firmy - od przychodów do nowych klientów po przepływy pieniężne - i na które z nich będziesz musiał zwracać uwagę. "Te wskaźniki są sygnałem - nie etykietą definiującą - ale jedynie sygnałem dla wyników zespołu w czasie kryzysu" - mówi Patel. "W miarę jak zmienia się dynamika wokół ciebie, upewnij się, że aktualizujesz wskaźniki, na które zwracasz uwagę."

Skoncentruj się i śledź pracowników

Pierwszym priorytetem powinno być zdrowie pracowników i ich rodzin, a następnie aktualny stan przedsiębiorstwa. Twoi pracownicy potrzebują od Ciebie jasności co do tego, jaka praca jest najważniejsza.

"Muszą wiedzieć, co jest krytyczne, a co może poczekać" - mówi Amy Leschke-Kahle, wiceprezes ds. przyspieszenia wydajności w firmie Marcus Buckingham. "Będą mogli lepiej się skupić, jeśli będą również wiedzieć, że jesteś ich największym orędownikiem w zakresie zasobów, których potrzebują i że będziesz ich wspierał w czasach, gdy muszą zajmować się sprawami poza pracą".

Weź wszystkich

W środowisku pracy zdalnej istnieje niebezpieczeństwo, że cichsi pracownicy zgubią się w tłumie. Upewnij się, że docierasz do wszystkich, nawet do osób, z którymi nie masz regularnych spotkań. "Tu nie chodzi o monitorowanie pracy ludzi", mówi Rubenstein. "Tu chodzi o to, żeby ludzie czuli się związani."

Podobnie ważne jest, aby ludzie czuli się uznani w dyskusjach biznesowych, nawet jeśli ważą się na odległość. "Pracują zdalnie i nie będą tak łatwo dostępne" - mówi Roy Cohen, doradca zawodowy i trener wykonawczy w Nowym Jorku. "Każda opinia i punkt widzenia musi być wysłuchana. Niekoniecznie wymaga to działania, ale trzeba się upewnić, że się ich nie ignoruje, że się ich słucha, że się ich nie czuje, że nie są ważni".

Praktyczne współczucie

Twoi pracownicy prawdopodobnie mają do czynienia z wieloma sprawami. Teraz jest czas, aby być elastycznym, nie podnosić poziom stresu wyższy niż musi być, i pomóc zarządzać stresem i niepokojem swojego pracownika.

"Normalnie jestem tym facetem od pchania, pchania, pchania, bo w taką właśnie rolę wpadasz jako właściciel małego biznesu", mówi Tim Brown, właściciel Agencji Hook, firmy marketingu cyfrowego w Minneapolis, MN. "W tej chwili, to jest bardziej jak, "Jestem tu dla ciebie, co mogę zrobić, jak mogę pomóc?"

Dla Browna to podejście ma dwojaki cel: nie tylko pomaga jego zespołowi czuć się wspieranym, ale także pomaga mu w stresie. "Ich lęk jest teraz tak duży i choć mój lęk jest również bardzo duży, muszę przekazać, że jestem tu dla nich", mówi. "I w ten sposób uspokajam się, bo nie myślę o sobie, kiedy z nimi rozmawiam."

Komentarze (0)