Zatrudnianie pilnie potrzebnych pracowników służby zdrowia
17 lut 2020 - Biznes
2 kwietnia 2025 9:07
Jeśli myślisz o założeniu małej firmy, najprawdopodobniej wiesz już, co to jest biznesplan i słyszałeś, że go potrzebujesz. Ale czy naprawdę rozumiesz cel biznesplanu? Czy to naprawdę ma znaczenie, czy masz plan biznesowy dla swojej małej firmy? I jak możesz stworzyć mały biznesplan, który jest rzeczywiście użyteczny? Poniższe wprowadzenie i wskazówki stworzą podstawę do stworzenia efektywnego małego biznesplanu dla Twojej nowej firmy.
W najprostszej formie, biznesplan jest dokumentem, który przedstawia podstawowe informacje na temat Twojej firmy, produktów i usług; rynku, do którego zmierzasz; celów, które masz dla swojej firmy; oraz tego, jak te cele osiągniesz.
Biznes plan jest jednym z kilku ważnych planów, które powinieneś mieć przy zakładaniu firmy, pozostałe to plan marketingowy i finansowy. Plan biznesowy powinien łączyć wszystkie trzy z nich, włączając w to elementy planu marketingowego i planu finansowego w obszerny dokument. Pomyśl o swoim biznesplanie jako o mapie lub planie, który poprowadzi Cię od fazy rozruchu, przez założenie firmy, aż w końcu do jej rozwoju.
Istnieje wiele powodów, dla których potrzebujesz biznesplanu, chociaż powody te różnią się w zależności od rodzaju rozpoczynanej działalności i sposobu, w jaki zamierzasz go wykorzystać. Ale wspólnym wątkiem dla wszystkich firm jest to, że biznesplan jest niezbędny. W końcu, jak można uruchomić i rozwijać swój biznes bez żadnego rodzaju pisemnego planu, który mógłby Ci pomóc?
Niektóre z powodów, dla których potrzebujesz małego biznesplanu, który może się do Ciebie odnosić, zawierają:
W rzeczywistości istnieje wiele rodzajów planów biznesowych, w tym plany rozpoczęcia działalności, wewnętrzne dokumenty planistyczne, plany strategiczne, plany operacyjne oraz plany biznesowe stworzone w celu skoncentrowania się na rozwoju. Każdy z tych rodzajów biznesplanów ma inne cele, ale wszystkie te wersje zasadniczo dzielą się na jeden z dwóch podstawowych formatów - tradycyjny biznesplan (zwany również formalnym lub ustrukturyzowanym) lub uproszczony biznesplan (często nazywany chudym lub jednostronicowym biznesplanem).
Tradycyjny biznesplan jest tym, o czym większość właścicieli małych firm myśli (i często się go obawia), gdy słyszą określenie "biznesplan". Jest to zazwyczaj długi i bardzo formalny dokument, który zawiera ogromną ilość informacji i jest dość przytłaczający dla wielu nowych właścicieli firm.
Niezbyt dobrą wiadomością jest to, że tradycyjny biznesplan wymaga długiego czasu i ogromnej ilości badań. Dobrą wiadomością jest to, że nie każdy biznes potrzebuje tradycyjnego biznesplanu. To prowadzi nas do drugiego formatu biznesplanu - prostego lub jednostronicowego biznesplanu.
Jednostronicowy biznesplan to uproszczony i krótki biznesplan, który można wykorzystać jako punkt wyjścia dla tradycyjnego biznesplanu. Chociaż jest to szczuplejsza wersja tradycyjnego biznesplanu, nadal trzeba będzie zebrać informacje, które są specyficzne dla Twojej firmy, aby stworzyć plan, który jest naprawdę przydatny dla Ciebie.
Podczas tworzenia uproszczonego biznesplanu przygotuj się na następujące pytania:
Tworzenie biznes planu zajmie Ci niepodzielny czas i uwagę, ale istnieją narzędzia do planowania biznesowego, które pomogą usprawnić ten proces, wiele z nich dostępnych jest za darmo. Dostępne są szablony, w tym prosty szablon biznesplanu i tradycyjny szablon biznesplanu. Istnieje również wiele dostępnych samouczków biznesplanu, w tym wideo samouczki planowania biznesowego.
Nie zapominajmy też o narzędziach online typu all-in-one, takich jak SBA Business Plan Tool oraz usługach takich jak RocketLawyer, które zabierają dużo czasu potrzebnego na sformatowanie i zorganizowanie biznesplanu. Rozpoczynając pracę z małym biznesplanem, zapoznaj się z tymi dodatkowymi narzędziami do planowania biznesowego, aby zobaczyć, jak można jeszcze bardziej usprawnić ten proces.
Jednym z błędów popełnianych przez wielu właścicieli małych firm jest tworzenie biznes planu, ponieważ mówi się im, że go potrzebują, a potem zupełnie o nim zapominają. Po stworzeniu biznesplanu należy go traktować jako wewnętrzne narzędzie, którego używa się na bieżąco w firmie, aktualizując go w razie potrzeby, aby pozostał aktualny. Pamiętaj, że najskuteczniejsze małe biznesplany to te, które są używane jako żywy dokument w biznesie, aby pomóc w podejmowaniu decyzji i utrzymać swój biznes na właściwym torze.
© Copyright ProInwestycje.pl 2020 All Rights Reserved.
Komentarze (0)