Najnowsze wiadomości

25 kwietnia 2024 1:30

Startup - tylko modny slogan czy realna szansa na biznes?



Rozwój własnego biznesu nieodzownie kojarzy się z wyrzeczeniami, trudnościami i setkami godzin poświęconymi na kolejne działania. Tym bardziej, gdy w grę wchodzi tworzenie firmy unikalnej. Czy sformułowanie startupu może być już kategoryzowane wyłącznie jako slogan czy faktycznie nowe przedsiębiorstwo może jednak osiągnąć sukces? A jeśli to drugie - jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę?

Najtrudniejszy pierwszy krok

W myśl słów tej popularnej piosenki, faktycznie można uznać, że najtrudniejszy jest pierwszy etap tworzenia firmy. Jej wizja rodząca się w umyśle właściciela nierzadko nie odzwierciedla późniejszej rzeczywistości. Nie oznacza to jednak, że nie warto planować. Wręcz przeciwnie. Choćby i ze względu na to, by później z perspektywy dłuższego okresu, czasu dostrzec ewolucję zmian.

Myśląc o własnym biznesie nie powinno się jednak łudzić. Chcąc stworzyć sprawnie działające przedsiębiorstwo - faktycznie konieczny będzie szereg wyrzeczeń i pokonanych trudności. Jeśli jednak wszystko to uda się przezwyciężyć - drzwi do sukcesu stają otworem. Brzmi trywialnie. Choć każdy, kto spróbował swoich sił w biznesie z pewnością przyzna rację. Na doświadczeniu takich osób właśnie najlepiej bazować. Dzięki temu, już na starcie, otrzymuje się możliwość uniknięcia błędów. Niejednokrotnie tych kluczowych, których popełnienie na początku przygody z własną firmą, uniemożliwia jej dalszy rozwój.

Wyzwanie braku doświadczenia

Rzeczywistość nierzadko jest zupełnie inna, niż wyobrażenia. Dlatego planowane etapy rozwoju firmy najlepiej zestawiać przez pryzmat doświadczenia. Gdy się go jednak nie ma - może okazać się to trudne. Nawet niezwykle trudne. Bez niego - nie warto jednak wątpić w powodzenie całego przedsięwzięcia. Wystarczy czerpać z wiedzy tych, którzy pierwszy sukces mają już za sobą.

Na rynku wiele jest publikacji, które godne są uwagi w kontekście zdobywania wiedzy. Na szczególną uwagę zasługuje jednak podręcznik startupu. budowa wielkiej firmy krok po kroku , który stanowi prawdziwe kompendium wiedzy. Zdecydowanie nie jest to pozycja, którą przestudiuje się raz i odłoży. To jedna z tych publikacji, która pomaga w realizacji zamierzonych celów. Stały, regularny powrót do tego wydawnictwa pomoże w odhaczaniu kolejnych punktów kontrolnych ustalonych o sprawdzoną praktykę.

Dla kogo jest ta pozycja?

Pozycja ta skierowana jest do wszystkich, którzy mają już pomysł na własny biznes. Na początek może być to wyłącznie zarys. Z pewnością książka będzie służyła za inspirację, a początkowe ustalenia mogą przybierać zupełnie innej formy tuż po lekturze. Celowo publikacja została podzielona na cztery części, tak by łatwiej móc wracać do poszczególnych etapów. W każdym z nich znajdują się nie tylko przydatne wskazówki, ale i garść danych, które stanowią doskonałe uzupełnienie rozdziałów.

W pierwszej części można zaznajomić się z czternastoma zasadami Customer Development, co z pewnością spodoba się wszystkim mającym pomysł na biznes, ale nie do końca mających wiedzę na temat wdrażania nowej działalności. W drugim etapie publikacji, znaczną część poświęcono procesowi przełożenia wizji założycielskiej na szablon modelu biznesowego. Kolejna część zawiera z kolei opis programu testów, gdzie można sięgnąć po wiedzę z zakresu prognozowanej rentowności. Z kolei w ostatniej, czwartej - znajdują się m.in. listy kontrolne, tak by każdy początkujący przedsiębiorca, miał świadomość swojej aktualnej pozycji na rynku.

Zarabiający startup - to możliwe!

Uruchomienie firmy nie należy do najłatwiejszych przedsięwzięć. Jednak zamiast wyłącznie samemu stawiać czoła nowym wyzwaniom, można śmiało sięgnąć po autorytety w tej dziedzinie. Bo - dlaczego miałoby się z nich nie korzystać? Bazowanie na czyichś doświadczeniach jest dużo łatwiejsze i zdecydowanie bardziej skuteczne. Tym bardziej, że budowa sprawnie działającego przedsiębiorstwa to daleka droga, przez którą trzeba przejść. Ważne, żeby uświadomić sobie, że wcale nie trzeba być w niej samotnym. W towarzystwie zawsze przecież raźniej. Dlatego nie ma co zwlekać i należy czerpać z tego, co dla ekspertów jest oczywiste, a dla początkujących - prawdziwym odkryciem.

Artykuł partnera

Komentarze (0)