Najnowsze wiadomości

Badania na rynek, Inteligentny rozwój - konkurs ogólny dla...

Artykuły plastyczne dla początkujących

Jak znaleźć mieszkanie w Nowym Sączu?

24 października 2020 13:50

Dobre rzeczy jakie robią teraz firmy



Z tak wielkim smutkiem i strachem, warto zatrzymać się na chwilę i zobaczyć to, co najlepsze w człowieczeństwie. Wielu pracodawców robi, co w ich mocy, by wspierać swoich pracowników i ich społeczności w czasie pandemii Covid-19. To nie tylko słuszne działanie, ale również potwierdzenie, że wartości, jakie wyznaje ich firma, faktycznie coś znaczą.

"Pracodawcy, którzy pomagają swoim pracownikom za pomocą wszelkich środków niezbędnych w czasie kryzysu, utrzymają lojalność wobec marki", mówi Dan Schawbel, Partner Zarządzający Wywiadu Zakładowego. "Koronawirus odsłoni pracodawców, którzy naprawdę wierzą, że talent jest ich największym atutem, od tych, którzy po prostu to mówią".

Niektóre organizacje robią nawet więcej niż to. Oto spojrzenie na niektórych pracodawców i firmy, które wykraczają ponad to, by wspierać swoich pracowników i innych.

Utrzymywanie czeków z wypłatami

Wiele dużych firm, które musiały zamknąć działalność tymczasowo ogłosiło, że oferuje swoim pracownikom co najmniej dwutygodniowe wynagrodzenie. Należą do nich REI, Lululemon i Workday. Disney powiedział, że będzie nadal płacić swoim pracownikom parku i rejsów wycieczkowych, gdy ci zostaną zamknięci. Inne organizacje robiące rzeczy wyróżniające się dla swoich pracowników to między innymi:

  • Restauracje Darden (będące właścicielami Olive Garden, Longhorn Steakhouse, Bahama Breeze i innych marek restauracyjnych) wdrożyły Program Emergency Pay, który zapewni trzytygodniową wypłatę wynagrodzenia dla członków zespołu godzinowego w restauracjach, które doświadczyły znacznych zakłóceń w działalności w wyniku awarii COVID-19.
  • Taco Bell będzie nadal płacił pracownikom, którzy muszą pozostać w domu lub pracować w miejscu, które zostało zamknięte, za ich regularne godziny pracy.
  • Best Buy, która jest nadal otwarta, ponieważ sprzedaje niezbędną technologię, której ludzie potrzebują do pracy i nauki w domu, pozwala swoim pracownikom pracować na zasadzie dobrowolności, a ci, którzy to robią, otrzymują tymczasową podwyżkę wynagrodzenia. Dla każdego, kto jest chory lub musi opiekować się dziećmi w domu, firma będzie nadal płacić im regularnie.
  • Dyrektorzy generalni Delta i Marriott ogłosili, że rezygnują z pensji na rok, aby spróbować zmniejszyć liczbę zwolnień. Dyrektor generalny restauracji Texas Roadhouse zobowiązał się zrobić to samo, rezygnując z pensji i premii na rok, aby zapłacić pracownikom linii frontu.
  • Wszystkie 30 drużyn Major League Baseball zobowiązało się do zapłacenia 1 miliona dolarów pracownikom linii ballpark, którzy polegali na dochodach po rozpoczęciu sezonu.

Pomaganie społeczności

Niektóre firmy wykorzystują umiejętności swoich pracowników, aby pomóc większemu dobru. To nie tylko utrzymuje ludzi w pracy, ale również daje im satysfakcję z tego, że wiedzą, iż ich praca przynosi zmiany. Niektóre przykłady to między innymi:

  • Hotel Four Seasons New York pozwala na bezpłatny pobyt lekarzy, pielęgniarek i innego personelu medycznego pracującego na długich zmianach. Jest to nie tylko wsparcie dla społeczności, ale także utrzymanie niektórych pracowników w pracy.
  • Christian Siriano, projektant mody, podzielił się, że jego zespół przeszedł od produkcji odzieży couture do produkcji środków ochrony osobistej, aby pomóc w rozwiązaniu problemu niedoboru.
  • Różne destylarnie i browary - w tym francuska firma Pernod Ricard SA - produkują środki do dezynfekcji rąk, aby zaradzić brakowi tych krytycznych dostaw.

Zbierając się razem w ważnej sprawie

Niektóre firmy nie tylko intensyfikują swoje działania, ale także wyciągają rękę do innych organizacji, aby stworzyć partnerstwo i udowodnić, że jest w nim siła.

  • NewsCred, firma zajmująca się oprogramowaniem do zarządzania pracą marketingową, posiadająca siedem biur na całym świecie, w tym w Nowym Jorku, podjęła inicjatywę wraz z innymi nowojorskimi firmami, aby zebrać pieniądze na zakup i dystrybucję miliona masek N95 do nowojorskich szpitali. Jak dotąd, 17 firm podpisało się z 10.000 dolarów darowizn.
  • Hilton nawiązał współpracę z firmami, które szybko zwiększają liczbę pracowników, w tym z Albertsons, Walgreens, Publix i innymi, w celu utworzenia Workforce Resource Center. Celem jest pomoc przesiedlonym pracownikom w znalezieniu pracy tymczasowej.
  • Ford współpracuje z 3M i GE Healthcare, by pomóc w produkcji sprzętu ochrony osobistej dla pracowników służby zdrowia i respiratorów.

Dobra wola pracodawcy rozszerza się na nowych pracowników

Dla firm, które muszą zwiększyć liczbę pracowników, aby sprostać nowym wymaganiom, dawanie ludziom powodów do wyboru organizacji (poza zwykłą potrzebą szybkiego znalezienia pracy) jest ważniejsze niż kiedykolwiek. "Zwłaszcza w czasach kryzysu niezwykle ważne jest, aby zatrudnianie menedżerów było zgodne z podstawowymi wartościami firmy" - mówi BobBailey, Dyrektor Zarządzający Healthcare IT Leaders, PAC Leaders and Locum Choice. "Kandydaci są przyciągani do organizacji, które celowo dbają o swoich pracowników w dobrych i złych czasach".

Kandydaci mogą być motywowani chęcią zrobienia czegoś "niezbędnego", by wesprzeć społeczeństwo, ale świadomość, że potencjalna firma naprawdę ceni sobie ich usługi, może również pójść bardzo daleko. Weźmy to od tych trzech gigantycznych korporacji:

  • CVS Health nie tylko zatrudnia kolejne 50 000 pracowników, ale takż e zapewnia premie pracownikom, którzy muszą pracować na miejscu w czasie pandemii wirusa coronavirusowego.
  • W ramach ogłoszenia, ż e Walmart zatrudnia 150,000 nowych pracowników, podzielił się, ż e wypłaca 550 milionów dolarów w postaci specjalnych i zaawansowanych premii kwartalnych na rzecz pracowników magazynu i łańcucha dostaw.
  • Wraz z ogłoszeniem zatrudnienia dodatkowych 100 000 pracowników w USA, Amazon podnosi również wynagrodzenie początkowe o 2$ na godzinę. Dodatkowo, obecni pracownicy, którzy pracują w nadgodzinach, otrzymają podwójne wynagrodzenie zamiast półtoragodzinnego czasu pracy.

"Budowanie reputacji wysokiej jakości pracodawcy, który dba o ludzi - a następnie pokazywanie tych cech w czasie kryzysu - jest najlepszym sposobem na przyciągnięcie kandydatów, którzy są silnie związani z Twoją kulturą" - mówi Bailey.

Dobra wola pracodawcy jest ważna każdego dnia, ale jeszcze bardziej w trudnych czasach. Dla firm w wieku Covid-19 lat, Schawbel ma taką radę: "Zrób to dobrze dla swoich pracowników teraz, a w przyszłości, kiedy rynek pracy się odbije, będziesz postrzegany o wiele korzystniej".