Najnowsze wiadomości

Badania na rynek, Inteligentny rozwój - konkurs ogólny dla...

Artykuły plastyczne dla początkujących

Jak znaleźć mieszkanie w Nowym Sączu?

24 października 2020 14:11

Opanuj te 3 umiejętności w wieku 20 lat i obserwuj jak twoja kariera się rozwija.



Sukcesy w karierze: Każdy ma na to swoją definicję. Dla niektórych jest to bilet do C-suite, lub sześciocyfrowa pensja, lub idealna równowaga między pracą a życiem prywatnym. Bez względu na to, jaki jest Twój długoterminowy cel, kluczem do jego osiągnięcia jest rozpoczęcie kariery z taką siłą, która pozwoli Ci doprowadzić się do mety.

"Wyobraź sobie wczesne etapy swojej kariery jako zbieranie paliwa rakietowego", mówi Courtney Templin, współautorka Managera 3.0: A Millennial's Guide to Rewriting the Rules of Management. "Powinieneś być gąbką. Dowiedz się tyle, ile możesz. Pokaż ludziom, że rozwiązujesz problemy. Ucz się na temat trendów biznesowych i konkurencji."

W skrócie: Zostań ekspertem w swojej dziedzinie i wykorzystaj relacje, które budujesz. Aby rozpocząć swoją karierę, wykonaj te trzy kluczowe kroki.

Zbuduj swoją sieć organicznie

Nawiązywanie autentycznych połączeń na wczesnym etapie doprowadzi do zwiększenia możliwości zatrudnienia w przyszłości, więc zróbcie sobie przerwę w pracy.

Niestety, wiele tysiącleci koncentruje większość swojego czasu i energii na budowaniu sieci online, lamentuje Chip Espinoza, autor Millennials@Work: The 7 Skills Every Twenty-Something (i ich menedżer) Potrzebuje pokonać blokady drogowe i osiągnąć wielkość. Z kolei 41% z tysiącleci badanych przez PricewaterhouseCoopers stwierdziło, że wolą komunikować się w pracy drogą elektroniczną niż twarzą w twarz. Rezultat: Nauczenie się, jak komunikować się z ludźmi osobiście, daje przewagę. "Istnieje niezastąpiony wymiar nawiązywania kontaktów twarzą w twarz", mówi Espinoza.

Odejdź od komputera i weź udział w konferencjach branżowych, aby nacierać na barki rekruterów i wpływowych. Ustal konkretne cele dla każdego wydarzenia, np. spotkanie z przedstawicielem wymarzonego pracodawcy. Prowadzenie sensownych rozmów jest kluczowe dla zrobienia trwałego wrażenia, więc nie bądź "drive-by networker" i po prostu rozdaj swoją wizytówkę i ruszaj dalej, radzi Templin. Poruszaj się po najnowszych wiadomościach branżowych i wykorzystaj je jako lodołamacz.

Dodatkowo, możesz poznać ludzi osobiście poprzez wydarzenia organizowane przez twoje stowarzyszenie absolwentów, pracę wolontariacką i ligi sportowe. Pamiętaj, że "musisz nawiązywać kontakty w sieci w sposób spójny - nie tylko wtedy, gdy jesteś na polowaniu w pracy", mówi Templin.

Zawsze bądź w trybie nauki

Jedna trzecia pracodawców zgłasza trudności z obsadzaniem wolnych stanowisk z powodu braku umiejętności technicznych - informuje ManpowerGroup. Jednocześnie tylko co piąty pracodawca zapewnia dodatkowe szkolenia i rozwój dla obecnych pracowników. Dlatego musisz wyposażyć się w umiejętności, które są potrzebne w Twojej dziedzinie.

Aby określić, jakie to są wymagania, zapoznaj się z opisami stanowisk pracy, które możesz wykorzystać jako szablony do określenia, jakich umiejętności potrzebujesz. Ponadto, uzyskaj jasne oczekiwania od potencjalnych menedżerów podczas rozmów kwalifikacyjnych. Templin rekomenduje zadawanie pytań: "Jakiego rodzaju umiejętności i kompetencje chcesz zapewnić, że się rozwijam?"

Chcesz zdobyć twarde umiejętności lub certyfikaty w ramach swojego budżetu? Strony internetowe takie jak Udemy i Coursera oferują szereg bezpłatnych i tanich kursów z samouczkami wideo na takie tematy jak marketing w mediach społecznościowych i Excel.

Najlepszym sposobem na zdobycie umiejętności miękkich jest natomiast nauka w pracy. Poszukaj mentorów zarówno u swojego pracodawcy, jak i poza nim, aby uczyć się od bardziej doświadczonych pracowników. Bądź również pierwszym wolontariuszem przy nowych projektach i projektach międzywydziałowych. "Zawsze wypieraj się ze swojej strefy komfortu" - mówi Jim Finkelstein, autor Fuse: Making Sense of the New Cogenerational Workplace.

Miej otwartą linię komunikacji ze swoim szefem

Zawsze masz jasny obraz tego, czego chce twój szef, mówi Finkelstein. Aby to zrobić, musisz prowadzić konsekwentny dialog z przełożonym na temat tego, co robisz dobrze i co możesz poprawić. Spotkaj się na cotygodniowych odprawach, aby omówić swoje osiągnięcia i poprosić o konkretne informacje zwrotne (np. "W skali od 1 do 10, jak sobie poradziłem z tym zadaniem i co sprawiłoby, że byłoby to 10?").

Ponieważ opisy stanowisk zmieniają się co 12 do 18 miesięcy, mówi Espinoza, spotykaj się również co kwartał z szefem, aby ponownie ocenić swoje obowiązki. "Dwuznaczności to kryptonit", mówi. Im szybciej nawiążesz dobre relacje ze swoim menedżerem, tym szybciej będziesz mógł zdobyć pierwsze podwyższenie lub awans.