Najnowsze wiadomości

Złote monety - to warto wiedzieć

Tłumaczenia- nie tylko dla firm

Co to jest e-URZĄD?

2 czerwca 2020 15:58

Jak wydostać się z niszy zawodowej, w której czujesz się uwięziony?



Po latach w jednej pracy lub karierze, może być trudno wykonać ruch. Odczep się od tych prostych strategii.

Kiedy jesteś w połowie swojej kariery zawodowej, prawdopodobnie spędziłeś sporo czasu na jednym stanowisku lub w jednej branży. Jest to świetne rozwiązanie, jeśli chcesz nadal zajmować bardziej zaawansowane stanowiska w tej samej dziedzinie. Ale jeśli tęsknisz za czymś innym - nawet trochę innym - wszystkie te ciężko zdobyte doświadczenia mogą czasem działać przeciwko Tobie.

"Po sześciu czy ośmiu latach pracy w tym samym miejscu, ludzie zaczynają się gołębić w tym, co robili", mówi Cynthia Pong, J.D., trener i moderator z Embrace Change Consulting w Nowym Jorku. "(To, co chcesz robić dalej) może być innym podsektorem tej samej branży lub dziedziny, ale jeśli inni ludzie uważają, że jest to naprawdę coś innego niż praca, którą wykonywałeś, będziesz musiał się trochę wycofać".

To nie znaczy, że ruch nie jest możliwy. Ale musisz położyć trochę podwaliny przed czasem, a nie możesz po prostu uskrzydlić się na rozmowę kwalifikacyjną. Wypróbuj te taktyki, aby wylądować na następnej pozycji, gdy jest to taki, który nie jest przewidywalny następny ruch na swojej ścieżce kariery:

Poszerz swój zasięg

Częścią tego, co cię utknęło, jest to, że przez jakiś czas pływałeś w jednym miejscu.

"Jeśli jesteś zainteresowany przeniesieniem się w górę lub między działami w tej samej firmie, ważne jest, aby zacząć rozmawiać z większą liczbą osób w organizacji i w różnych działach", mówi Tak. W ten sposób możesz określić, w jakich projektach możesz im pomóc i jak Twój wkład jest pomocny.

"Dużą częścią bycia gołębnikiem jest to, że nie rozwijasz się poza swoją strefą komfortu," mówi Tak. "Kiedy zaczniesz robić coś inaczej, inni w twojej organizacji będą siedzieć i zwracać na to uwagę."

Weź udział w rozmowie

Bez względu na to, czy patrzysz na swoją obecną firmę, czy też na branżę, rozmowa kwalifikacyjna nie powinna być pierwszym przypadkiem, kiedy pojawiasz się w branży lub dziedzinie, którą starasz się otworzyć. Miesiące przed próbą wykonania ruchu, zacząć uczestniczyć w konferencjach i wydarzeniach branżowych i śledzić jego prelegentów i pisarzy w mediach społecznościowych.

"Dowiedz się, o czym ludzie mówią, jakie książki i artykuły czytają" - mówi Carlota Zimmerman, J.D., strateg sukcesu i trener kariery w Nowym Jorku. "Wtedy możesz rozmawiać o tego typu rzeczach na portalach społecznościowych. Dosłownie mam klientów, którzy z takimi prostymi tweetami, jak ten, dostają rekrutów patrzących na nich zupełnie innymi oczami."

Zmień swoją obecność w Internecie

Upewnij się, że Twoje profesjonalne profile w mediach społecznościowych wspierają to, co starasz się robić.

"Podnieś swój profil tak, aby podkreślał wszystkie wielkie wygrane, ale dobieraj swoje sformułowania starannie, aby przekładały się na obie dziedziny - twoją aktualną i tę, którą jesteś zainteresowany" - mówi Claire Tak, strateg ds. treści i konsultant w regionie San Francisco.

Kiedy Tak przeskoczyła z branży rozrywkowej do branży finansów osobistych, ta taktyka pomogła jej w tym. "Wspólnym mianownikiem był dla mnie aspekt cyfrowy", mówi Tak. "Zwróciłem uwagę na duże kampanie, nad którymi pracowałem i powiązałem je z potencjalnymi projektami, które mogłem poprowadzić w branży personal finance."

Masz trochę czasu

Jeśli próbujesz wylądować na pozycji, która nie jest dokładnie taka sama jak na papierze, kluczem jest nawiązanie osobistych kontaktów.

"Mniej więcej wszyscy używają automatycznych systemów do wyszukiwania CV..., a osoby rekrutujące często chcą, aby kandydaci byli dokładnym, kwadratowym kołkiem w dokładnie kwadratowym otworze", mówi Elene Cafasso, prezes i założycielka Enerpace, Inc. Executive Coaching w rejonie Chicago. "To, co naprawdę musisz zrobić, aby odnieść sukces, to interakcja między głosem a głosem."

Oznacza to śledzenie kontaktów w mediach społecznościowych, które znajdują się w obszarze, którego szukasz, lub które znają kogoś, kto jest. Oznacza to rozmowę ze wszystkimi, których znasz na temat tego, co próbujesz zrobić i dlaczego. "Znam ludzi, którzy dostali pracę, rozmawiając ze swoją baristką Starbucks", mówi Cafasso. Dobre wprowadzenie to wszystko, czego potrzeba, by postawić stopę w drzwiach.

Skonsultuj się z ekspertem

Jeśli minęło trochę czasu od ostatniej aktualizacji życiorysu, możesz nie być pewien, co włączyć i co zostawić. Przydałaby Ci się pomoc w tym zakresie? Pobierz bezpłatną ocenę CV już dziś od ekspertów z Monster's Resume Writing Service. W ciągu dwóch dni roboczych otrzymasz szczegółowe informacje zwrotne, w tym recenzję wyglądu i treści Twojego CV oraz prognozę pierwszego wrażenia osoby rekrutującej. Jest to szybki i łatwy sposób, aby doprowadzić swoje CV do szybkości, tak że jest gotowy, aby zaimponować kierownik rekrutacji, kiedy i gdziekolwiek.