Najnowsze wiadomości

Badania na rynek, Inteligentny rozwój - konkurs ogólny dla...

Artykuły plastyczne dla początkujących

Jak znaleźć mieszkanie w Nowym Sączu?

24 października 2020 14:31

5 celów zawodowych do osiągnięcia przed ukończeniem 30 roku życia



Klucz do skierowania swojej kariery na właściwą drogę jest prostszy, niż mogłoby się wydawać: Stwórz konkretne cele po wejściu na rynek pracy i zapisz je.

Są na to dowody. W 1979 r. badacze programu MBA na Harvardzie zapytali studentów, czy mają cele na przyszłość i czy je spisali. Tylko 3% miało zapisane cele, 13% miało cele, ale nie było ich na piśmie, a 84% w ogóle nie miało celów. Kiedy 10 lat później badacze sprawdzili uczestników, ci z pisemnymi celami zarabiali średnio 10 razy więcej niż pozostałe 97% klasy razem wzięte.

Oczywiście opłaca się mieć pisemny plan, ale najpierw potrzebne są cele. Więc nie krępuj się przyjąć tych pięciu celów, które chcesz osiągnąć przed 30. rokiem życia. (I, oczywiście, umieść je na piśmie)

1. Rozwijaj swoją obecność na Twitterze

Obecnie 90% rekrutujących korzysta z mediów społecznościowych w celu znalezienia talentów. Podczas gdy LinkedIn jest wyznaczony jako profesjonalna platforma sieciowa, Twitter jest często niewykorzystanym źródłem informacji dla osób poszukujących pracy , mówi Los Angeles oparte tysiąclecie trener kariery Crystal Marsh. Jest to szczególnie prawdziwe dla młodszych pracowników, którzy mają solidną wiedzę na temat mechaniki mediów społecznościowych.

Zacznij zdobywać pozycję eksperta, pisząc tweety o nowościach branżowych i angażując się w pracę z wpływowymi graczami. Kiedy już zbudujesz następną, skorzystaj z platformy, aby aktywnie dotrzeć do rekruterów. Nie jest to jednak tylko gra liczbowa - mówi Hannah Morgan, trener kariery w Rochester, współtwórczyni Social Networking for Business Success: Turn Your Ideas Into Income, który poleca stworzenie listy firm, w których chciałbyś pracować, aby móc ukierunkować swoje działania.

Skorzystaj z internetowych katalogów takich jak Twellow i Wefollow, aby znaleźć wpływowych i zatrudnić menedżerów w każdej organizacji, a następnie rozpocząć dialog, ponownie je przekierowując. Gra końcowa? Weź udział w rozmowie w trybie offline i porozmawiaj o możliwościach kariery prywatnie.

2. Uzyskaj ryczałtową podwyżkę

Twój długoterminowy potencjał zarobkowy zależy od tego, co zrobisz na początku. Dlatego też dąż do uzyskania dużego dochodu na początku swojej kariery. Najlepszym sposobem na uzyskanie ponadprzeciętnej podwyżki jest przekroczenie oczekiwań szefa. Może to pociągać za sobą rozpoczęcie nowego projektu lub wolontariat w zarządzaniu programem stażowym.

Ponadto, "zastanów się, co przesunie igłę dla twojego pracodawcy", mówi Ashley Stahl, trener biznesowy i kariera z Kalifornii w Santa Monica. Jeśli jesteś odpowiedzialny za pozyskiwanie klientów, zwijaj się w wysokiej klasy klienta - kogoś, kto drastycznie zwiększy zyski firmy.

Zgoda, twój szef może nie być w stanie dać ci podwyżki, jeśli na przykład budżet zostanie zamrożony. W takim przypadku możesz potrzebować pracy u innego pracodawcy, jeśli chcesz otrzymać grubszą wypłatę.

Ale tu jest jasna strona: Badania przeprowadzone przez profesora zarządzania Wharton, Matthew Bidwella, wykazały, że pracownicy zewnętrzni otrzymują wynagrodzenie średnio od 18% do 20% wyższe niż pracownicy wewnętrzni, którzy awansują na to samo stanowisko.

3. Wzmocnij swój zestaw umiejętności

Dzisiejsze osoby rozpoczynające karierę zawodową nabywają umiejętności, które wyróżniają je spośród konkurencji. Weź pod uwagę, że jedna trzecia amerykańskich pracodawców zgłosiła problemy z obsadzaniem stanowisk w tym roku z powodu braku wykwalifikowanych pracowników, wynika z badania ManpowerGroup's 2015 Talent Shortage Survey. Dlatego też "zawsze powinieneś być w trybie uczenia się", mówi Antoine Moss, trener kariery w Cleveland dla studentów i pracowników z tysiąclecia.

Spotkaj się z menedżerem kwartalnie, aby omówić możliwości rozwoju umiejętności. Zapytaj swojego szefa, co byłoby najbardziej korzystne dla firmy, a następnie przyjrzyj się związanym z tym kursom, stowarzyszeniom branżowym i konferencjom branżowym.

Jeśli pieniądze są napięte, poproś o pomoc mentora w firmie; nie tylko zdobędziesz doświadczenie, ale także rozwiniesz relację z kimś, kto może pomóc ci awansować - mówi Moss.

4. Udowodnij, że jesteś liderem

Pokaż ludziom z C-suite, że masz potencjał kierowniczy na wczesnym etapie swojej kariery. Zaoferuj się jako mentor pracownikowi podstawowemu, poprowadź seminarium szkoleniowe lub opracuj program wolontariatu, aby poprawić wizerunek firmy.

Co więcej, stać się ekspertem w tej dziedzinie. Nie bierz tylko udziału w konferencjach, "Podejmij inicjatywę wystąpienia na panelu", mówi John Basie, założyciel i dyrektor firmy doradztwa zawodowego Millennial 360 z siedzibą w Atlancie.

Stahl dodaje, "Zrób wszystko, co możesz, by wyróżnić się na tle konkurencji."

5. Bądź graczem zespołowym

Badania pokazują, że pielęgnowanie wartościowych, autentycznych relacji z rówieśnikami może nie tylko zwiększyć satysfakcję z pracy, ale również zwiększyć wydajność, a tym samym zwiększyć widoczność firmy. Buduj relacje z kolegami podczas lunchu, przerwy na kawę i drinka w godzinach pracy.

Ponadto, śpiewając pochwały współpracowników na spotkaniach zespołu (np. "Chciałem podziękować Johnowi za tak wspaniałą prezentację dla naszego nowego klienta"), będą oni skłonni odwzajemnić się. Jak mówi Marsh, "postrzegaj swoich współpracowników jako sojuszników, a nie konkurentów."